کتیبه مسجد
کتیبه مسجد
جولای 21, 2021
یادمان شهدا مسجد
یادمان شهدا
جولای 24, 2021

ستون مساجد

ستون مساجد

ستون مساجد

ستون مساجد : در ساخت و یا خرید ستون مساجدبایستی به ارتفاع متناسب ستون های خریداری شده با ستون های مسجد توجه نمود. جنس ستون مساجد عمدتا از ام دی اف MDF می باشد.

چاپ نقوش طرح سنتی، اسماء الحسنی و چاپ طرح کاشی از تزیینات رایج برای ستون مساجد محسوب می شود. حاشیه ستون مساجد طرح آجر 3 سانتی می باشد. در طح های سفارشی ستون مساجد امکان تعبیه جامهری و جا کتابی در قسمت پایینی آن وجود دارد. ستون مساجد عمدتا با عرض 40 و 50 سانتی متر در بازار موجود است. سایز های سفارشی ستون مساجد با امکان تعبیه جامهری و جاکتابی امکان پذیر است.

ستون مساجد چوبی با آرایه مقرنس کاری و خراطی شده به اشکال هندسی آویزان، پله پله و کنگره دار تزئین شده اند. بر روی این ستون مساجد تزئینات غنی با نقش مایه های گل و بوته اسلیمی به وفور دیده می شود. رنگ های استفاده شده در نقوش ستون مساجد شامل مشکی، سفید، قرمز، سبز، زرد، آبی، قهوه ای روشن و تیره، فیروزه ای و طیف های مختلف این رنگ ها هستند.

در کنار این موضوعات تزئینی، از خوشنویسی آیات، عبارات و اسماء جلاله نیز در ستون مساجد استفاده شده است.

فرمها و صورت های ستون مساجد سرشار از رمزها و رازهای عمیق اند که ریشه در اعتقادات و سنت و مفاهیم دینی دارند. برای شناخت و فهم دقیق این نقش های ستون مساجد می بایست معانی نمادها را شناخت.