تریبون مسجد
تریبون مساجد
جولای 24, 2021
جایگاه قاری مسجد
جایگاه قاری مساجد
جولای 24, 2021

منبر مسجد

منبر مسجد

منبر مسجد

منبر مسجد

منبر مسجد : ایران مساجد قدیمی زیادی دارد که قدمت هر کدام از آن ها به بلندای تاریخ است که منبر مسجد بخش اصلی آن محسوب می شود. از ویژگی‌های بارز هر مسجدی، منبر مسجد آن است و شاید مسجد گوهرشاد بهترین مثالی برای داشتن منبر مسجد‌ی فوق‌العاده به حساب آید.

منبر مسجد جایگاهی است که خطبه از آن ایراد می‌شود. برخی در پی آن بودند تا پیشینه استفاده از منبر مسجد را در فرهنگ‌های پیش از اسلام جستجو کنند. با ساخت مسجد، منبر مسجد به عنوان ابزاری ساده برای برقراری ارتباط و ابلاغ پیام جدید، در کنار محراب مساجد بنا شد.

اهمیت منبر مسجد در دوره اسلامی با جایگاه مسجد در فرهنگ اسلامی پیوند دارد. منبر مسجد در دوره اسلامی دو کارکرد اساسی اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی را به عهده داشت که به عنوان رسانه‌ای با نفوذ، نقش بارزی ایفا می‌کرد. منبر مسجد به سبب این‌که فرستنده پیام دارای وجاهت دینی است، دارای اعتبار است.

اساسا در تجمعاتی که در مساجد برگزار می‌شد قبل و بعد از سخنرانی وعاظ و مبلغان، انقلابیون با استفاده از منبر مسجد ضمن برگزاری جلساتی محدود کم تعداد در جریان آخرین اخبار قرار می‌گرفتند و برای ادامه تحریکات سیاسی خود هماهنگی‌های لازم را کسب می‌کردند.

تجهیزات نمازخانه نورا تولید کننده انواع منبر در جنس ها و نقش های مختلف آماده ارائه خدمات حرفه ای به مساجد سراسر کشور می باشد.